Një studim i botuar në revistën shkencore të rishikuar nga kolegët Neurology zbuloi se njerëzit që konsumonin sasinë më të madhe të ëmbëlsuesve me pak ose aspak kalori përjetuan një rënie më të shpejtë të kujtesës dhe aftësive të të menduarit, krahasuar me ata që konsumonin sasinë më të vogël. Studimet e mëparshme i kanë lidhur ëmbëlsuesit artificialë me probleme shëndetësore, duke përfshirë një rrezik më të lartë për diabetin e tipit 2 dhe ngjarje të lidhura me zemrën.Lexo edhe:Fruthi në rritje në Kosovë, regjistrohen 112 raste, 50 raste të reja në vetëm një muaj Gjetjet e reja sugjeruan se ata mund të lidhen gjithashtu me një rënie më të shpejtë të aftësive njohëse. Gjatë studimit, studiuesit ndoqën për rreth tetë vjet afro 13,000 të rritur në Brazil, për të studiuar konsumin e tyre të ëmbëlsuesve dhe ndryshimet në shëndetin e trurit. Pjesëmarrësit konsumonin mesatarisht rreth 92 miligramë ëmbëlsues artificialë në ditë, megjithëse disa prej tyre konsumonin pothuajse dyfishin e kësaj sasie. Për krahasim, një kanaçe prej 12 onsësh e disa pijeve të njohura dietike mund të përmbajë deri në 200 miligramë ëmbëlsues, siç është aspartami. Pasi morën parasysh faktorë të tillë si mosha, presioni i gjakut dhe sëmundjet e zemrës, studiuesit zbuluan se grupi që konsumonte më shumë ëmbëlsues kishte një rënie 62% më të shpejtë të aftësive të të menduarit dhe kujtesës, krahasuar me grupin që konsumonte më pak. Grupi i mesëm kishte një rënie 35% më të shpejtë. “ Konsumi i aspartamit, sakarinës, acesulfamit K, eritritolit, sorbitolit dhe ksilitolit u shoqërua me një rënie më të shpejtë të aftësive të përgjithshme njohëse, veçanërisht në fushat e kujtesës dhe rrjedhshmërisë verbale”, shkruan autorët e studimit. Gjithashtu, studiuesit vunë në dukje se gjashtë nga shtatë ëmbëlsuesit e studiuar u lidhën me një rënie më të shpejtë të aftësive njohëse, ku kujtesa tregoi efektin më të fortë. Tagatoza ishte i vetmi ëmbëlsues që nuk u lidh me një rënie më të shpejtë. Kjo lidhje u vu re kryesisht te njerëzit nën moshën 60 vjeç, duke sugjeruar se konsumi i ëmbëlsuesve gjatë moshës së mesme mund të jetë i rëndësishëm. Lidhja ishte gjithashtu më e fortë te njerëzit me diabet. Megjithatë, studiuesit theksuan se studimi vetëm konstatoi një lidhje dhe nuk mund të provojë se ëmbëlsuesit artificialë shkaktuan rënien e aftësive njohëse. Gjetjet gjithashtu nuk nënkuptojnë se konsumimi i rastësishëm i një pijeje dietike është domosdoshmërisht i dëmshëm./DPA News

