Një studim i ri 25-vjeçar zbuloi se fëmijët që konsumonin rregullisht pije të gazuara, pije sportive dhe lëngje frutash kishin më shumë gjasa të zhvillonin presion të lartë të gjakut në moshë madhore. “Zakonet ushqimore në fillimet e jetës mund të kenë pasoja afatgjata për shëndetin”, tha autorja kryesore e studimit, Vasanti Malik, profesore e asociuar në Universitetin e Torontos.Lexo edhe:Nxehtësia ndikon në fertilitet dhe zhvillimin e trurit tek foshnjat Studimi përfshiu më shumë se 25,000 persona që morën pjesë në një studim afatgjatë shëndetësor në SHBA dhe u ndoqën për deri në 25 vjet. Çdo një deri në katër vjet, pjesëmarrësit plotësonin pyetësorë rreth shpeshtësisë me të cilën konsumonin pije me sheqer, të tilla si pije të gazuara, pije me fruta, limonadë, çaj të ëmbëlsuar dhe pije sportive. Ata gjithashtu raportuan se sa lëng frutash, fruta të plota dhe ushqime të tjera konsumonin, së bashku me informacione rreth peshës së tyre, aktivitetit fizik dhe zakoneve të pirjes së duhanit. Studiuesit shqyrtuan nëse konsumimi i pijeve me sheqer, lëngjeve të frutave dhe ngrënia e frutave të plota ishin të lidhura me një rrezik më të lartë të presionit të lartë të gjakut. Ata përdorën gjithashtu modele statistikore për të vlerësuar se çfarë mund të ndodhte nëse njerëzit zëvendësonin pijet me sheqer ose lëngjet e frutave me fruta të plota, qumësht ose ujë. Studimi zbuloi se njerëzit që konsumonin dy ose më shumë racione pije me sheqer çdo ditë kishin një rrezik 52% më të lartë për të zhvilluar presion të lartë të gjakut, krahasuar me ata që konsumonin më pak se tre racione në javë. Rreziku ndryshonte më tej në varësi të llojit të pijes. Çdo racion i përditshëm pijeje të gazuar lidhej me një rrezik 23% më të lartë të presionit të lartë të gjakut, ndërsa çdo racion i përditshëm pijeje sportive lidhej me një rrezik 36% më të lartë. “Pijet e ëmbëlsuara me sheqer, si pijet e gazuara dhe pijet sportive, të cilat shpesh reklamohen si disi të shëndetshme, duhet të kufizohen”, thotë Malik. “Konsumimi i lëngjeve të frutave mund të jetë i padëmshëm në sasi të ulëta, por i dëmshëm në sasi më të larta. Ato duhet të jenë gjithmonë 100% lëng frutash dhe, edhe në këtë rast, të konsumohen vetëm me masë. Frutat e plota duhet të kenë përparësi ndaj pijeve me sheqer.” Konsumimi i sasive më të mëdha të lëngjeve të frutave u shoqërua gjithashtu me një rrezik më të lartë. Njerëzit që konsumonin të paktën 1.5 racione lëng frutash në ditë kishin një rrezik 35% më të lartë për të zhvilluar presion të lartë të gjakut, krahasuar me ata që konsumonin më pak se një racion në javë. Ndër llojet e ndryshme të lëngjeve, çdo racion i përditshëm lëng portokalli lidhej me një rrezik 20% më të lartë të presionit të lartë të gjakut. Lëngu i mollës dhe lëngjet e tjera të frutave nuk treguan të njëjtën lidhje. Megjithatë, studiuesit thanë se disa njerëz mund të kenë raportuar gabimisht si lëng portokalli pije me sheqer me aromë portokalli. Studiuesit vlerësuan gjithashtu përfitimet e mundshme të zgjedhjeve më të shëndetshme. Zëvendësimi i një racioni të përditshëm të një pijeje me sheqer me fruta të plota u shoqërua me një rrezik 22% më të ulët të presionit të lartë të gjakut. Ndërkohë, zëvendësimi i një racioni të përditshëm lëng frutash me fruta të plota u lidh me një rrezik 19% më të ulët. Zëvendësimi i një racioni të përditshëm të pijeve me sheqer me qumësht ose ujë u shoqërua me një rrezik deri në 13% më të ulët të presionit të lartë të gjakut. Megjithatë, zëvendësimi i lëngut të frutave me qumësht ose ujë nuk e ndryshoi ndjeshëm rrezikun./DPA News

